tisdag 10 februari 2009

Middagsfrids-tisdags-leverans!


Alltid lika spännande att få matkassarna från Middagsfrid. Idag kom de rimlig tid ändå. Förra tisdagen satt vi faktiskt och väntade på dem för de brukar komma vid 17-tiden, men just förra tisdagen dök budkillen inte upp förrän fem i tio! Blev mackor till middag då;-)

Det är alltid lika mycket grönsaker och man funderar egentligen på hur man kan få ihop fem middagar av det här. Hade jag varit och handlat själv kanske jag hade handlat en lök.....här kom det två rödlökar, tre silverlökar, en vitlök, en purjolök och en gul lök! Och så den nästan obligatoriska påsen med morötter (fast vi har kvar från förra och även förrförra veckan), så snart får vi nog börja mata hararna här ute. Har märkt att de skickar med mer än vad som står i recepten vilket ju i och för sig är bra, men det har hänt att det legat och blivit dåligt också. Korngryn kom med också, en hel förpackning och även en kryddburk med dragon.

Jag återkommer med uppdateringar om hur middagarna blev senare i veckan.

3 kommentarer:

  1. Hej stumpan,
    jag har skickat en utmaning till dig...
    Kram Anna
    P.S. Kolla posten lite extra imorgon... D.S.

    SvaraRadera
  2. Alltså utmaningen finns på min blogg, och sen är det en ANNAN grej med posten...

    SvaraRadera
  3. Åh, har ingen Middagsfrid denna vecka..... kram kram

    SvaraRadera