måndag 23 februari 2009

Sommartanke mitt i vintern


Typiskt att börja längta till sommaren när vi väl fått snö! Längtar tills det blir vår och man kan börja påta i trädgården, fixa med blommor och få ner lite fröer. Vår trädgård är ju egentligen ingen trädgård ännu eftersom det är så nytt så jag blir så otålig att få ner växter så att de kan börja gro. Det sista jag fick ner innan vintern har ju hararna gottat sig på så jag vet inte om jag kanske måste gräva upp och sätta ner större exemplar, vi får se.


Förra året hittade jag en favorit. Hortensian! Finns i en sort som heter "Endless Summer" och ska tydligen kunna övervintra i kruka och blommar på årsskotten. Det återstår att se om mina två har överlevt. De var iallafall väldigt fina förra sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar