fredag 3 juli 2009

Längtar till Italien....igen!!!

Non siamo soli, terra promessa una storia importante. Un cuore con le ali, adesso tu. Se bastasse una canzone. Cose della vita. Un´altra te favola. Non ti prometto niente. La nostra vita. Ci parliamo da grandi. Dove si nascondono gli angeli. il tempo tra di noi.

Ja! Då lyssnar jag på Eros Ramazotti. Jag upptäckte honom någon gång på 80-talet. Precis när vi hade fått vår första video, eller några år efter det tror jag. Han var med på någon "Lucia-gala" om jag inte minns fel. Sen dess har jag tyckt om hans musik!!

Och jag tycker om Italien, och jag tycker ju om italiens mat!!!




Idag satte jag på en skiva och lyssnade under tiden jag gjorde iordning maten. Det blev grillad entrecote (inte italienskt alls), krämig färskpotatissallad, grillad grön sparris med något smul, man stekte vitlök, färsk chili och brödkrutonger i olivolja. Grillade sparrisen på folie i olivolja på grillen, på med flingsalt salt o peppar och brödkrutongsmulet, toppa med färsk mynta och saften av en halv grillad citron. Mums!!
Någon som undrar vad parmesanosten gjorde där? Den finns alltid med någonstans helt enkelt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar