lördag 25 juli 2009

Semester på hemmaplan

Vi har gjort små dagsutflykter och idag hittade vi Grönsöö slott och slottspark som ligger fint vid Mälaren, mellan Enköping och Bålsta. Vi hade med oss picknick och tänkte bara åka utåt för att se om vi hittade något fint ställe nära vattnet och naturen och hittade ett slott. Picknicken fick stanna kvar i korgen, vi hittade ett mysigt café där vi åt en underbart god citron- och vallmokaka. Finns något liknande recept i kokboken "Rosendals Trädgårdscafé".


På vägen hem hittade vi massor med hallon, här ser ni min och sonens skörd. Mina hallon fick bli hallonvetelängder.....imorgon får vi fikagäster.

Hittade ett annat mysigt ställe också, Nibble Gårdsbutik & Café. Vi stannade till som hastigast och jag köpte lite kryddor och några ostkex, mest bara för att köpa något. Men dit vill jag åka tillbaka, de säljer ibland nyfångad fisk och produkter från sitt eget mejeri och äppelmusteri, men det fattade jag först efter att jag hade handlat så då orkade jag inte gå tillbaka och köpa mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar