måndag 20 september 2010

Måndagsmiddag



Idag blev det torsk med örttäcke, potatis och sås.
Torsk, eller annan vit fisk
1,5 dl finhackad persilja
100 g västerbottenost
1 st äggula
3 msk olivolja
0,5 dl ströbröd

3 dl fiskbuljong
1,5 dl grädde
1 msk fransk senap
2 msk maizena
0,5 dl gräslök
salt & peppar

Blanda ihop persilja, ost, äggula, olivolja och ströbröd. Lägg fisken i en ugnsform, salta och peppra och lägg på örttäcket, in i ugn 200 grader i ca 20 minuter. Koka ihop grädde, buljong och övriga ingredienser till såsen. Servera med potatis. Gott!

2 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Sitter hemma o ska plugga, observera SKA ;) Eller borde...
    Den där fisken såg smarrig ut!! Mina tjejer gillar ju firre, så det ska vi nog testa. Har du provat Fina fisken från min blogg? Den äääälskar barnen (och vi vuxna också).
    Var och handlade nu efter att jag lämnat tjejerna på dagis. Och då blev jag tvungen att prova ett nytt kaffe, bara för att du gjorde reklam på din blogg häromdagen :)
    Milea har jag nu i min kopp. Jag gillar ju inte det där beska, sura i kaffe, så det här kan nog bli en hit!
    Ha det bra, vännen. Vi hörs!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kan tyvärr inte ge dig nåt tips om olivträden, har ingen aning om vad jag ska göra med dem! Ett har jag tagit in, det stora står fortfarande kvar ute. Är ganska övertygad om att jag kommer ta död på dem:-(

    Kram Pernilla

    SvaraRadera