måndag 23 maj 2011

Matlycka Norrboda way


Jag kände bara att "Kycklingfärs och baconsås med bulgur och rivna morötter" kanske inte skulle gå hem hos barnen....så jag gjorde om, gjorde helt om. Det blev kycklingköttbullar i tomatsås med bulgur och rivna morötter. Väldigt gott!! Jag rev vitlök och lök och blandade med kycklingfärs, ett ägg, lite kryddor från kryddpåsen (oregano, paprika, chili och kycklingbuljong tror jag det var). Stekte köttbullarna i smör och bulgur kokade jag också med lite från kryddpåsen. Hällde över krossade tomater blandat med creme fraiche vitlök/parmesan och så resten av kryddpåsen och lät köttbullarna gotta till sig i såsen. Serverades med bulgur och rivna morötter samt färsk basilika. Blev hur gott som helst kan jag intyga! (Baconet blev över, får väl bli till någon annan middag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar