måndag 17 januari 2011

Gammal klassiker och ny energi

I lördags gjorde jag en gammal klassiker. Det var J som ville att jag skulle göra en kycklingrätt som vi åt mycket när vi precis hade träffats. Första gången jag bjöd honom på det gjorde jag den i gasugn.....och trodde jag hade bränt hela sk-n men det var bara för att det inte fanns någon lampa i ugnen. La till lite till gamla receptet, lite oliver, lite buljongtärning osv. Men ursprungsreceptet är iallafall:
kycklingfilé
creme fraiche
fetaost
färsk basilika
salt & peppar
färsk pasta
Stek filéerna, salta och peppra, lägg i ugnsform, mixa creme fraiche och fetaost, i med färsk basilika och lägg alltihop på kycklingen, in i ugn tills det är klart. Servera med färsk pasta och sallad.
Idag kom äntligen Elle mat & vin!! Härligt vinternummer med sköna färger på framsidan. Har inte vant mig vid min mac så bilderna hamnar helt galet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar