onsdag 8 juni 2011

Frittata med zucchini och så fick jag en idé!



Onsdagens middag bjöd på en god frittata med zucchini och fetaost. Jag valde dock att göra en grekisk sallad vid sidan om istället för att lägga fetaosten i frittatan. Det skulle vara potatis i också men det hanns inte med. Gjorde ingenting för det blev jättegott ändå! Supersnabb middag verkligen. Mättande och god.

Idag när jag kikade in i kryddskåpet såg jag den där stora fina burken jag köpte i London. Innehållet är fortfarande kvar....äckliga mandelkakor....jättefint inslagna i papper. Synd att de inte går att äta. Tror dock att de ska serveras med vin eller om det är sån där mandellikör Amaretto som man ska doppa kakorna i..... Iallafall....burken är fin men tar sån plats så jag tänkte att den kanske kan komma till användning i trädgården. Det får vi se om jag hinner med i slutet av veckan. Fortsättning följer på den....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar