torsdag 2 juni 2011

Grässjukan!


Ja jag har nog drabbats av gräs- och kruksjukan! Jag kan tydligen ha hur mycket som helst av krukor med olika sorters gräs i! Satt i en solstol idag och bara kände att....jo jag måste ha lite fler! Så jag åkte iväg till Ulriksdals slottsträdgård och köpte lite fler av den brokbladiga grässorten vad den nu hette.....fint är det iallafall. Däremot hann jag inte plantera om dem....

Matlycka ikväll blev inte riktigt vad som var tänkt.... Hade tänkt ta köttfärsen som skulle vara till gulaschen på fredag och grilla biffar med bulgur till....men det bidde inte så utan det blev kycklingspett med bulgur och morotstsatziki! Supergott. Gjorde några grekiska paket till också, dvs fetaost, oliver och färsk timjan i foliepaket. Morotstsatzikin så rev jag bara morot och blandade med matlagningsyoghurt, vitlök, olivolja, salt och peppar.

Till kaffet provade vi några Marabou mjölkcholkadcookies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar